ΝΕΑ
ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ
ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟ
ΠΟΙΚΙΛΑ
ΙΣΤΟΡΙΑ
Chess trainer

22.12.2017

Αλήθειες και ψέματα

Ποιος μπορεί να καυχηθεί ότι ανέδειξε τον Φίσερ, τον Ανάντ, τον Κάρλσεν; Και να τολμήσει κάποιος να το ισχυριστεί, θα του τεθεί το σκληρό ερώτημα: γιατί δεν αναδεικνύει 10, 20, 100 από δαύτους;

 
  Στο ατομικό άθλημα του σκακιού η έννοια προπονητής είναι άτοπη.

Ένα γνήσιο ταλέντο δεν έχει να προσλάβει κάτι από κάποιον που χαρακτηρίζεται δημιουργός παικτών.

Πού μπορεί να χρησιμεύσει; Να του δώσει ασκήσεις; Να του μάθει απλά ή περίπλοκα φινάλε; Να του μάθει στρατηγική, τακτικό παιχνίδι, ανοίγματα;

Όλα αυτά μπορεί να τα βρει ο ίδιος είτε σε βιβλία είτε στο διαδίκτυο.

Παίζει μήπως ρόλο ο τρόπος που θα του τα παρουσιάσει;

Το να του μάθει να σκέφτεται ή να του αποκαλύψει μυστικά του παιχνιδιού, είναι αστεία υπόθεση! Το γνήσιο ταλέντο όλα αυτά τα κουβαλάει μέσα του και τα καταλαβαίνει καλύτερα από τον διδάσκοντα.

Να μιλήσουμε για ψυχολογική υποστήριξη, για βοήθεια ή για μεθοδολογία, όλα αυτά δεν έχουν σχέση με προπονητική. Manager χρειάζεται ένας αθλητής. Αυτό εξυπακούεται.

Τι μπορεί να προσδώσει ένας λεγόμενος προπονητής στη βελτίωση ενός σκακιστή; Τίποτα.

Ποιος μπορεί να καυχηθεί ότι ανέδειξε τον Φίσερ, τον Ανάντ, τον Κάρλσεν; Και να τολμήσει κάποιος να το ισχυριστεί, θα του τεθεί το σκληρό ερώτημα: γιατί δεν αναδεικνύει 10, 20, 100 από δαύτους;

Ένα άλλο ζήτημα είναι: Σε παίκτες χαμηλού βεληνεκούς ο προπονητής βοηθάει; Ναι, βοηθάει. Αλλά και εδώ σε περιορισμένο βαθμό.

Γενικώς, ενώ στα ομαδικά αθλήματα, ο προπονητής είναι το άλφα και το ωμέγα της έκβασης ενός αγώνα, στα ατομικά αθλήματα και ιδιαιτέρως στο σκάκι, ο "προπονητής" έχει από ελάχιστη έως μηδενική συμβολή.

Όσο και να σκανδαλίζει πολλούς αυτό ή και να πονάει, το ψηφιδωτό της αλήθειας απαιτείται να συμπληρωθεί με τον σωστό τρόπο

 
 
ΔΣ
ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΕΓΓΡΑΦΕΣ
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ