eastwest chess      
ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ
ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟ
Οδηγίες προς ναυτιλομένους

01.05.2019

Η περίπτωση των "άτυχων" σκακιστών

 

Επειδή ο ιστότοπος αυτός διακατέχεται από κακεντρέχεια προς κάθε τι το υψηλό και μεγάλο, παρακαλούνται οι κάθε λογής χαρισματικοί τύποι να αλλάξουν κανάλι.

 

Η κακία μας, σήμερα, θα στραφεί προς τους αδικημένους ταλαντούχους σκακιστές

 

Οι "άτυχοι" σκακιστές

Θα επικεντρωθούμε στα νεαρά "ταλαντούχα" παιδιά.

Ας παρακολουθήσουμε το διάλογο δυο γονέων σκακιστών, π.χ. στην τρίτη αγωνιστική των Πανελλήνιων Νεανικών σε κάποια μικρή ηλικιακή κατηγορία:

Α' γονέας. "Τι έκανε σήμερα ο γιος σου;"
Β' γονέας. "Έχασε. Ντάξει τώρα, τον είχε. Σε κερδισμένη θέση, +3 τούδινε το μηχάνημα, έστησε πηρούνι κι έχασε τον πύργο. Αλλά αυτό παθαίνει συνέχεια, Μόλις βγάλει κερδισμένη θέση, χαλαρώνει και την πατάει. Ξέρεις πόσες κερδισμένες θέσεις έχουμε χάσει; Ο δικός σου;"
Α' γονέας. "Πατ! Με 2 Βασίλισσες! Και τούχει πει ο προπονητής του: Μη βγάζεις δεύτερη Βασίλισσα. Βγάζε Πύργο. Αλλά ήθελε βλέπεις να τον κάνει θέαμα! Στον ίδιο Όμιλο ανήκουμε. 100-0 τον έχει, όποτε παίζουν στο σύλλογο."
Α' γονέας. "Δεν πειράζει. Δείχνει πάντως ότι είναι καλός. Πόσους πόντους έχει;"
Β' γονέας. "2,5. Πάμε για πρώτη θέση, αλλά πρέπει να σοβαρευτεί. Εσένα;"
Α' γονέας. "Δυο ισοπαλίες και σήμερα που έχασε. Καλά, βασικά εμείς για εμπειρίες ήρθαμε. Δυο χρόνια κάνει σκάκι. Και σπίτι δεν διαβάζει ποτέ. Ενώ οι άλλοι από ό,τι ακούμε κάνουν και ιδιαίτερα"

Και ένας διάλογος προπονητή με γονέα:

Γονέας. "Πώς βλέπεις το μικρό; Κάνει τίποτα ή να το σταματήσουμε; "
Προπονητής. "Κοίταξε. Ότι τόχει ο μικρός, τόχει. Αυτό είναι σίγουρο. Στα μαθήματα, με το που βλέπει την άσκηση, τη λύνει σε δευτερόλεπτα. Αλλά βιάζεται. Να, είδες πώς έχασε το μετάλλιο. Αντί να θυσιάσει τον Αξιωματικό και μετά να κάνει φορσέ ματ σε 3, προσπάθησε να αμυνθεί στην απειλή της Βασίλισσας, που του έκανε ο άλλος. Αν σκεφτότανε λίγο παραπάνω, θα έβλεπε αμέσως τη θυσία. Στον Όμιλο, αν του την έβαζα σε άσκηση θα την ξεπέταγε στο λεπτό"

Και ζήσαν αυτοί καλά και μείς καλύτερα ...

Ποια είναι η αλήθεια σε εκατοντάδες τέτοιες περιπτώσεις; Ότι κανένας από αυτούς τους σκακιστές δεν τόχει.

Όλες οι δικαιολογίες που προβάλλουν, σωστές φυσικά, δεν αμφιβάλουμε για αυτό, είναι η καταμαρτυρία των ελλείψεων που έχουν. Η πλήρης απόδειξη ότι δεν τόχουν το παιχνίδι.

Μα, θα ρωτήσει κάποιος, τα ελαττώματα αυτά δεν διορθώνονται;

Ναι, σε βάθος χρόνου, πολλά από αυτά μπορούν να εξαλειφθούν. Όμως, το να αφιερώσουμε αμέτρητες ώρες από τη ζωή μας για να προσομοιάσουμε με το αληθινό ταλέντο, άραγε αξίζει;

Διότι το γνήσιο ταλέντο δεν έχει ελαττώματα. Ούτε του φταίει μία το ένα και μία το άλλο. Ούτε λέει το τετριμμένο "αν".

Και η προπόνηση που κάνει έχει σχέση μόνο με την καλλιέργεια των ικανοτήτων του.

ΥΓ. Οι γονείς που αναγνωρίζουν εδώ μέσα ότι "χαμηλώνουμε" τον κανακάρη τους και οι προπονητές ότι προκαλούμε ζημιά στο έργο τους, ας μας χαρακτηρίσουν άσχετους και ας συνεχίσουν τα αλληλοχαϊδέματα. Όμως πρέπει να καταλάβουν ότι έχουμε μείνει πίσω σε σχέση με τα προηγμένα κράτη. Η αλήθεια όσο και να πικραίνει είναι η χρυσή οδός προς την καταξίωση

 
 
ΠΟΙΚΙΛΑ
ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ