eastwest chess      
ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ
ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟ
Πανελλήνιοι Μαθητικοί Αγώνες

07.09.2018

Η παρουσία επαγγελματιών σκακιστών

Μαθητική αναγέννηση

Εξυπηρετείται το σχολικό σκάκι από την συμμετοχή αθλητών με δελτίο;

Όχι, για δύο κυρίως λόγους.

Ο πρώτος, όπως και να το δούμε, είναι μια "unfair" αντιμετώπιση των καθαρώς ερασιτεχνών μαθητών. Δηλαδή, εάν σε ένα ερασιτεχνικό κάλεσμα ενός φορέα διοργάνωναν π.χ. "Αγώνες Σκακιού Ξανθών", πώς θα αντιμετωπιζόταν από το κοινό, η δήλωση συμμετοχής του Κάρλσεν;

Ο δεύτερος λόγος είναι καθαρώς ωφελιμιστικός για το σκάκι. Ανοίγει ο δρόμος των μεταλλίων για χιλιάδες μαθητές.

Η πρόκληση μεγάλη. Ο συναγωνισμός τεράστιος. Εκατοντάδες μαθητές θα επιζητήσουν να ενταχθούν σε σύλλογο. Σήμερα το ενδιαφέρον επικεντρώνεται σε μερικές εξέχουσες δεκάδες.

Θα μπορούσε η Ομοσπονδία να δώσει ένα επιπλέον κίνητρο στους 10-15 πρώτους μαθητές και στις 3-5 πρώτες μαθήτριες, ώστε να αυξηθεί η εισδοχή τους σε συλλόγους. Και γιατί όχι, το κίνητρο να επεκταθεί σε όλους όσους προκριθούν στην τελική φάση των Πανελλήνιων Πρωταθλημάτων.

Μια σημαντική παράμετρος είναι η εξής: Έξυπνοι μαθητές, είτε οι ίδιοι είτε οι γονείς τους, απογοητεύονται από μια μετριότατη βαθμολογική κατάταξη. Οπότε εγκαταλείπουν την ιδέα σοβαρής ενασχόλησής τους με το άθλημα.

Υπάρχει και ο αντίλογος: Η μετριότατη βαθμολογία αποτελεί πρόκληση για τον έξυπνο μαθητή να αποδείξει την αξία του. Πόσοι τέτοιοι υπάρχουν; Ελάχιστοι. Η μεγάλη μάζα χάνεται.

Μήπως έφθασε η ώρα, η ΕΣΟ αλλά και η FIDE κατ' επέκταση, να πάρουν γενναίες αποφάσεις;

 
ΠΟΙΚΙΛΑ
ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ